ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Sunday, March 20, 2011

JUMBO BENJO FOR BREAKFAST


JUMBO BENJO FOR BREAKFAST


Hua... hua... hUUAaaaAaa.... gelak tu nak kena besau cikit ekk.. sebab dah makan JUMBO BENJO... rahang lenguh kena bukak sebesau idak! hahaa... tu ler dia Breakfast me and the gengs pepagi kala ni ekk.. segalanya Express!! dek sebabkan Pak Habibi And The Gengs anak bujang dia yang dua orang tu nak melancong dan merangkap melencong ke suatu destinasi... i tak ikut.. kenapa sha ko tak ikut??? malas! hahaa.. boleh giteeewww.. boleh aje sebab penat mengunyah JUMBO BENJO! hah! nah ko! Roti Arab yang sejengkal setengah tu ku buatkan JUMBO BENJO!... 4 orang boleh makan oke! tak masak tengahari ke Sha hari ni?? Uishh... masak.. sebelum Pak Habibi dan anaknya Melencong tu sempat membuat request nak makan NASI GORENG OTAK-OTAK.... kui..kui.. segala bahan-bahan dah siap dah... tinggal di goreng aje.. tunggu mika-mika tu pulang dari Melencong petang tu nanti.. sekarang ni i sedang dan tengah kekenyangan! dek Penangan... JUMBO BENJO for my breakfast!!! kali ni i share dengan you all banyak sikit gambor.. sebab hari ni kan cuti.. so i bercuti kengkononnya hahaa.... udah tu jerk! lain tak de ekk...:):):)

JOM!!! TENGOK GAMBOR!! 
DAN SALIN RESIPE!!!!
JUMBO BENJO FOR BREAKFAST

Cara dan Bahan-bahan yang di perlukan :


1 keping ROTI ARAB berperisa Herba.. i beli i bungkus di Pasaraya Giant.... just guna sekeping sahaja, sebab saiznya memang saiz JUMBO... sapukan dengan mentega dan bakar sehingga garing


Daun salad segar dan 1 biji buah tomato di hiris



1 biji bawang kuing di hiris dan di goreng dengan sedikit minyak zaitun sehingga layu


Gunakan kuali non stick, I guna kuali 4 segi sama...(lebih cantik dan sedap telur tu bila di goreng MUahahaha...) kuali apa pun boleh eek.... 2 biji telur di pecahkan di atas kuali. Taburkan dengan sedikit serbuk lada hitam kasar dan renjiskan dengan sedikit seasoning.


Hah! tu dia guper roti yang telah ku bakar ekk.. garing dan enak bangat dongs!

Susunkan salad dan buah tomato yang telah di hiris.

Letak telur yang telah di goreng dan bawang goreng di atasnya... renjiskan dengan sos cili/bbq sos/mayonise/mustard/thousand island.. segalanya boleh... asalkan korang suka ekk...:)


Letakkan sekeping cheese.. di kala telur itu masih lagi panas.. nanti cair... waduh! terus pengsan! muahaha....


Letakkan roti arab yang sekeping lagi dan.........

TENGGG!!! TARRRAA!!!!!
JUMBO BENJO FOR BREAKFAST





MUaahaahaaha.... udah jangan tenung lama-lama.. nah! tisu! jangan di tengok aje.. di... di.. di..

Yer.. di belah dulu baru di makan.. baca BISMILLAH DAN DOA MAKAN JANGAN LUPA TAU... lepas kenyang jangan lupa BACA ALHAMDULILLAH.. SYUKUR NIKMAT KEPADA YANG MAHA ESA.. DENGAN TELUR AYAM... SEGALANYA ISTIMEWA..:):) AMIN...:):):)


SELAMAT BERCUTI HUJUNG MINGGU!!! TUNGGU RESIPE NASI GORENG OTAK-OTAK... KHAS BUAT PAK HABIBI DAN ANAK-ANAKKU.. RESIPE BUAT TEMAN-TEMAN YANG SERING SINGGAH DI BLOGS KESAYANGANKU INI... TQ ALL..:):) MUAHHAHHAA...:):)


TATA!!!



No comments:

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ