ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Monday, May 21, 2012

Sotong Masak Hitam Dari Buku Resipi SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH



Assallammualaikum... buat semua teman blogger baru dan lama.. terima kasih kerana masih sudi singgah di dapurku ini.. segalanya yang ku masak khas hidangan buat keluarga tersayang.. dan resipinya khas buat semua rakan-rakan mencubanya.. jika ada yang berkenan... terima kasih kepada semua rakan blogger yang telah mencuba resipi Shahriah yaa.. terima kasih kerana sudi.. itulah manfaatnya bila kita berblog... info dan sedikit ilmu kita bersama-sama manfaatkannya... :)


Syukur Alhamdulillah.. buku resipi SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH kini telah berada di pasaran! kepada sesiapa sahaja yang sudi tu.. bolehlah dapatkan sekarang yaa.. carilah di kedai-kedai buku yang berhampiran.... terima kasih :)

dan baru sekejap sahaja tadi i masukkan N3 pertama di dalam blogs penulisanku itu....

KLIK SINI JIKA INGIN TAHU >>


Insyallah semestinya jika ada kelapangan waktu.. akan i kongsikan kisah di sebalik buku resipi i tu yaa... panjang kisahnya... nampak sahaja mudah... tapi susahnya yaaa hamfunnn!!!

editor dah beritahu lepas ni ada Next buku resipi... dah lama ku siapkan manuskrip tu.. hanya tinggal tunggu shooting aje.. tapi tunggulah dulu.. bagi laluan dulu pada buku resipi...

SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH

yang baru sahaja di terbitkan... :)


dan hari ini.. 
i telah memilih salah satu resipi yang terdapat di dalam buku

SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH

 SOTONG MASAK HITAM...


ini dia gambar SOTONG MASAK HITAM yang ada di dalam buku resipi SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH tu yaa.. lauk ini adalah lauk kegemaran Pak Habibi i yang tembamBOM tu.. dan sekarang turun kepada anak-anaknya di rumah.. resipi dari Bonda mertua kesayangan... :)) dan di bawah ini adalah resipi yang i copy paste dari buku SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH.

dalam kurungan tak kuasa nak kutaip! muahahahaa :))


TARRAAA!!!!

SOTONG MASAK HITAM




dan ini SOTONG MASAK HITAM.. fresh from THE WRITER'S COOKING... hehehheeh.. sama ke tak?? dah tentu ler tak sama gambarnya tu kann.. yang snap gambar ni i... yang dalam buku resipi tu.. dah tentu2lah profesional photographer.. ehhh tapi rasa lebih sedap nampaknya hahahaaaa :)) hadoii yaaii...


simple sahaja lauk hari ini... sotong masak hitam... peria lemak udang kecil dan ikan masin... dahh....
simple dan ringkas! tapi selera masa nak menyuap tu wahh.. kemain lagi.. demam-demam pun laju you menyuap tadi hehhee :))


Selamat menjamu selera kawan-kawan... sekarang ni Bonda tersayang ada di rumah.. demam macam mana pun... tetap gagahkan diri... dah tentu-tentulah ada hidangan minum petang istimewa khas buat bonda tersayang dan resipi khas buat teman sekalian... JANGAN LUPA SINGGAH SINI >>> DI SEBALIK TABIR SAJIAN ISTIMEWA SHAHRIAH ABDULLAH



jumpa lagi!!

TATA!!



15 comments:

dapurCikWan said...

masak skali ngn dakwat sotong tu eh..ingatkan dakwat tu tak leh makan.. :) boleh la cikwan cuba plak lepas ni..

psstt...kak sharamainya yang demam..musim agaknya. jgn lupa makan ubat ye.jgn ngelat.hihihi

zila 4ever said...

salam sha cyg..
wahhh aq panggil sotong masak dakwat nie..h ehhee dah lama x buat sotong camnie..nnt bole ler kucuba..pak habibi dah tembam kew..:) cuba ko show cikit pic dia..h ehehe

NAL said...

wow..rasanya sama resepi dgn mak NAL buat..memang sedap..

Rai said...

suami saya memang suka sotong masak hitam..tapi saya tak pandai masak..makan pun tak pernah.. hehe..

Qasey Honey said...

asslm Kak Sha...sedapnye QH tgk lauk sotong tu...fav sgt...QH nk amik yer resepi ni...tq

Sheila Shafeareen said...

salam kak Sha harap sihat ye :-)..lama bebeno x mkn sorong masak hitam...arwah nenek sebelah suami dulu rajin juga masak mcm ni ,,sdp manis, pedas semua cukup..nnt boleh le try resepi akk pula... :-)

Yatie said...

Assalamualaikum Sha,
akak mmng tak pernah masak dngn dakwat2 sotong tu sekali sbb takut nak makan...tapi teringin gak nak merasa..kalau masak itam akak letak je kicap kasi itam..he3...lenkali nak cuba gak letak dakwatnya sekali..barulah umphhhh kan..

Shahriah Abdullah Novelis said...

CH tau tak pe.. dulu akak pun pelik bin ajaib bila ibu mertua masak.. wahh memang sedap!

Heheehe tq dear semenjak tak makan gaji ni kan kan.. manjang minum air masak aje.. dulu makan gaji bersin sikit wahh ke klinik mintak MC hahahhaa

Shahriah Abdullah Novelis said...

Zila cayangg... muahzzz

Pak Habibiku memang dah tembamBOM! kalau masukkan gambar takut tak muat kena kecikkan pixel dulu hahaa.. Insyallah nanti sha share yaa.. macehh muahh

Shahriah Abdullah Novelis said...

NAL.. betul tu resipi orang dulu2... memang sedap..:))

Shahriah Abdullah Novelis said...

Rai tak pe ni dah ada resipi bolehlah cuba yaa... :))

Shahriah Abdullah Novelis said...

Wsalam QH sudilah mencubanya yaa... muahhhzzz macehh dear... :))

Shahriah Abdullah Novelis said...

Sheila cayangg.. okay nanti cuba yaa.. memang simple dan enak...:))

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam Kak Yatie betul tu dulu sha pun takut nak makan dengan dakwat sotong tuu bila ibu mertua masak sedapp wahhh... terus ler jadi fav..:))

Diana @ Melley Mey said...

x pernah lg masak sekali ngan dakwat sotong tu... menarik gak tu kan akak... :). nampak pun sedap n menyelerakan betul sotong tu akak...

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ