ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Friday, April 6, 2012

AGAR-AGAR ROSE NOSTALGIA

AGAR-AGAR ROSE NOSTALGIA


Syukur Alhamdulillahh.... lega betul!!! aduhaiii inilah agar-agar yang i idamkan sejak seminggu yang lalu... tetiba teringat masa kecik-kecik dulu kalau ada kenduri mesti ada agar-agar ni.... sekarang susah betul nak jumpa... ada terjumpa 3 tahun lepas masa tu ada jemputan kenduri kawen... mak pengantin tu buh dalam balang beskot... i nampak aje atas meja tu kan kan... terus capai dan ku makan jam tu jugak! hampir.. hampir aje nak sebalang masuk dalam mulut.... pastu mak pengantin datang kat i... "Suka yaa??" <<--- tak tahulah menyindir ke tidak! muahahaa.. apa i peduli.. mak pengantin nak cakap i jakon cakaplah.... dan yang bestnya tu kan kan... masa nak balik.. Mak pengangin bekalkan i satu tupperware... masa tu hehehhhh... senyum mengolom giteeeww.... malu kononnya... ambik tak??? ehhh... mestilah amik!!! *pengsan atas meja!*

AGAR-AGAR ROSE NOSTALGIA

5 gm agar-agar kering *separuh peket
1000ml air
2 helai daun pandan *siat dan simpul
100 gm gula pasir
1 sudu teh esen ros
3 titik pewarna merah

CARA :

Rendamkan dahulu agar-agar.
Masukkan air, daun pandan dan agar-agar dan rebus sehingga agar-agar cair.
Masukkan gula dan kacau sentiasa.
Setelah gula hancur, masukkan pewarna merah dan esen ros.
Tapis terlebih dahulu dan masukkan ke dalam acuan agar-agar.
Masukkan ke dalam chiller.... i buh semalaman... lebih sejuk lebih nyaman giteewww....

TARRAA!!!

AGAR-AGAR ROSE NOSTALGIA


Macam nak menitis air mata pun ada tauu... lega dah dapat! Alhamdulillah....


i buh dalam acuan comey-comey naaa.... geram betul tengok agar-agar yang licin dan merah kelernya....


Mana nak jumpa sekarang ni??? kalau tak merajinkan diri buat sendiri aje memang kempunan!!

Masa zaman i kecik-kecik dulu mak cik2 yang buat agar-agar tu dia orang bubuh dalam loyang... bila nak hidang potong guna pisau yang bergigi tu ekk.. ada jugak kat rumah ni pisau cam tu.... tak kuasa aje nak memotong... amik terus masuk ke mulut.. terus berangan sesorang giteeww.... 

TATA!!!

2 comments:

ShimaSalleh said...

huikkk mengidam kah hihihi ;)

Shahriah Abdullah Novelis said...

Alun yer mengidam tanpa isi okeh hahahahahaha

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ