ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Wednesday, November 14, 2012

Dari Hasil 'RAGA MISTERI' Sayur Goreng Campur Segar


Assalammualaikum... :)

Selamat Hari Deepavali khas buat semua teman-teman blogger yang meraikannya.. :)

ada buat muruku tak?? i suka yang putar tajam2 tu... sedap betul kalau terkunyah bijan hitam ;)



sekarang ni musim hujan.. tanaman i kat tepi dan belakang rumah tu tengah syiok membuahkan hasilnya.. maka dengan itu.. muncullah 'RAGA MISTERI' yang ku jinjit kat celah-celah kebun mini i tu..

berbekalkan sebuah 'RAGA MISTERI' dan gunting...

maka adalah hasilnya memenuhi 'RAGA MISTERI' i tu :D


i update blogs i ni tepat jam 1:17 am..
jadi inilah hasil petikan pagi semalam bersamaan 13hb November 2012 :D

apa yang ku masakkan dari hasil 'RAGA MISTERI' i tu??

;)

Sayur Goreng Campur Segar!


BAHAN-BAHANNYA :

**hasil petikan yang i petik**

kacang bendir *potong serong
kacang panjang *potong 2 inci

BAHAN TUMIS :

1 biji bawang besar *hiris
4 ulas bawang putih *i love garlics :D
1 batang cili merah
3 sudu besar udang kering
garam dan minyak
sedikit minyak bijan

CARA :

Panaskan sedikit minyak dan masukkan kesemua *BAHAN-BAHAN TUMIS* sehingga naik bau.
Masukkan kacang panjang dan kacang bendir.
Sesuaikan rasa, renjiskan sedikit minyak bijan.
Angkat dan hidangkan!!

TARRAAA!!!

Sayur Goreng Campur Segar!



SEGAR! RANGUP! MANIS!

simple made easy yet deli! ;)


makan dengan nasi panas-panas!

terangkat! i tell u olls :D







sekian...
jumpa nanti ya...
selamat bercuti bersama keluarga..
jaga diri...

Assalammualaikum...

TATA!!


5 comments:

sis intan said...

Salam...memang nampak sedap. Saya suka bendi dan kacang pjg..bestnya dapat tanam sendiri... :)

Mori Said said...

Salam kenal Shahriah... Suka tengok raga misteri ... mcm2 ada..

Shahriah Abdullah Novelis said...

W'salam Sis Intan.. tq... hehee hobi masa lapang.. tengah banyak berbuah... tak perlu beli nampaknya sebulan dua ni :D tq yaaa

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam kenal jua Kak Mori Said.. tq sudi singgah.. hehhee.. Raga Misteri macam di Gelanggang Masterchef.. Peti Saji Misteri... :)

Bicara Kak Noor said...

rajinnya Sha menanam semua tu, akak pun nak jadi petani jugak lah lepas ni heeee kalau Ms masak mmg nampak sedap je semua tu

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ