ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Wednesday, October 3, 2012

Gorengan Jejari Keledek Celup Coklat Waduhh! Waduhhh!



Assalammualaikum... :)

Waduhhh nampak tak coklat tu.. perghhh... celupkan pulak jejari keledek goreng dalam tu..
perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

SlupPpppp ahhhh... ya giteww :))


Tu dia menu minum petang i bersama bonda dan anak-anak di rumah..

dah selesai makan baru ku masukkan dalam blogs :))


Asyik di keria, goreng, pengat dan rebus.. hari ni kita avangardkan cik adik keledek tu yaa puan-puan dan tuan-tuan.. cik adik dan cik abang juga.. :)

memang sedap i tell you!

Jom! buat! :D


Kalau ada bonda di rumah ni.. hah! keledek, ubi, keladi mesti wajib ada..
Bonda yang beli bukan i.. :)) 

i memang jarang beli keledek.. sebab di rumah ni tak berapa reti makan keledek...

mungkin takut jalan terkedek-kedek macam itik pulang kampung kot :))

Bonda beli keledek putih, lebih empuk dan enak katanya..


Ambil 3-4 buku keledek.
Kupas kulit dan potong ala jejari waris hantu!
cuci bersih dan toskan. Lap jika basah. 


Taburkan dengan sedikit garam dan anggaran 4 sudu besar tepung beras.
Gaul rata dan jangan campurkan dengan sedikit air pun ya..

Panaskan minyak dan gorengkan!



setelah keperangan, angkat dan toskan di atas kertas dapur.
Sedia di hidangkan!!

Gorengan Jejari Keledek Celup Coklat!



tu dia.. bersususn cenggitu gupernya yang aiii :D


jika anda suka garing, gorengkan lama sedikit...
angkat dan toskan.. wah sedapnya!


curahkan dengan coklat sos!

terbaik!

hilang mata hitam ngko aiii :))


lembut, enak, lemak dan rangup!

Kalah French Fries.. :D


Secara tradisinal taburkan gula di atasnya..

pstt... tu semut kering i yang punya!

Nellysha paling fanatik bab gula ni weh! :))


Celop! Celop! Ahhhh... nyaman... ;)


sekian jumpa lagi!

Jaga diri..:)

Assalammualaikum..

TATA!!


8 comments:

JaSSNaNi said...

bestnye... keledek goreng cicah coklat.. tapi saya prefer keledek goreng cicah susu pekat manis.. mmg terbaeekkk... :) sejak dulu mmg saya makan camtu.. hehehehe.. style gini lak goreng keledek.. best plak nampak... versetyle gitu.. :) ehehehe

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

ini sah perkara baru...pasti tak mabuk,tapi sedapkan???

Bicara Kak Noor said...

salam Sha..
amboiii nak cicah jugak dngn coklat skrg ni kan semua nya kena cicah coklat kalau tak tak vogue lah kan,akak pun nak tiru jugak nnt pisang cicah coklat hee boleh tak Sha..

inahar ali said...

salam rindu sha cayangg..woww dh lama x mamam keledek goreng camnih..plg akak suker cicah gula tuh stail kampung2 gitew..mmg nostalgia kan!! dap..daap..daapnyerr!!

ibh_sue said...

Asslmkum kak sha.
Tak pernah lg mkn keledek goreng cicah coklat. Biasa keledek or ubi goreng cicah air gula or susu ja. Heee

Shiela said...

huwaaaa.. zalim ko deqnon.. :b :b

ibundo said...

Salam sha.. Lama tak ngobrol.
mmm alahai.. main cicah dalam sos coklat yang tak tahan ni. ngences..

MamaFaMi said...

Salaam Sha...

Pergh... canggih idea Sha. Keledek vs coklat. Tekak Mat Salleh ni... hehehe..

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ