ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Thursday, November 1, 2012

Caru Panggang Belah Belakang Enak!


Ikan Caru Panggang Belah Belakang

BAHAN-BAHANNYA :

3-4 ekor ikan caru segar 
sedikit garam
sedikit minyak

CARA :

Cuci bersih ikan caru dan belah belakangnya. *seperti membuat caru sumbat.
Lumurkan dengan sedikit garam ke seluruh ikan.
Perapkan sebentar.
Panggang di atas grill dan renjiskan dengan sedikit minyak!
Angkat dan sedia di hidang!!

TARRAAA!!!!

Ikan Caru Panggang Belah Belakang


Nampak tak tu?
biasanya i tak belang pun belakang ikan tu, ubah sikit dan hasilnya lebih MANTOP! :D


jangan lupa sambal pencicah ikan caru panggang kita tu ye :D

hiris bawang besar
hiris cili padi kampung
sedikit air asam jawa
kicap masin

gaul sebati dan sedia untuk di cicah! :D


Lemon jangan lupa.. perahkan atas ikan tu..

perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...

hilang mate kelabu i :)) *kanta lekap* :D

Ikan Caru Panggang Belah Belakang


SIMPLE DAN SEDAP! ;)


Jangan lupa singgah Blogs penulisan i di sini...

senarai nama resipi yang terdapat di dalam buku resipi..



Jumpa lagi nanti ye :D
Jaga diri... ;)


sedang sibuk dan asyik mengerjakan... sesuatu..

Khas untuk Birthday Party Nellysha... 9 Years :)

lebih 15 menu yang bakal i sediakan khas untuk para tetamu yang bakal hadir :D

dengar cerita 100 tetamu yang bakal hadir!

pengsan!!!

Assalammualaikum...

TATA!!


9 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam Kak Sha, nak tahu tak, kita dah tiga hari berturut2 makan ikan caru cecah kicap berlada bawang macam ni, tapi carunya digoreng, perghhhh!! garing habis, kepalanya pun kita kunyah2 walhal selama ni tak pandai pun makan kepala ikan, hahaha. Tapi bukan kita masak la.. beli kat kantin sekolah, nyummm..

Shahriah Abdullah Novelis said...

Waalaikumsalam Sari cayanggg.. ko ngelat eh! hahahaa :))

Choco Ani said...

Shaaaaaaaaaaaaa cak!! cak!! wah wah ikan caru panggang tu sedapnya.. ringkas.. tapi sihat dan berkhasiat.. yang pastinya lazattt!!

Amie said...

Sha... kalau dekat mau Kak Amie datang jadi tamu ke 102 ha ha ha ahhh...mesti meriah tu dengan 15 menu!
Sha belah atas bawah ikan tu ye... memang cantiklah kejadiannya!

Qasey Honey said...

slm kak Sha cyggg...lauk fav QH ni..mmg sedap kalau sesekali mkn lauk yg sempoi gini..

bz yer..bile besday prty tu..sila jemput QH..haha

psttt..QH dh cuba nasi serai akak yg sempoi tu..mmg sedap..raya aji hrtu QH buat..tq resepi..

Anonymous said...

Thank you for being our teacher on this subject matter. I enjoyed your own article quite definitely and most of all enjoyed the way in which you handled the aspect I widely known as controversial. You happen to be always quite kind towards readers like me and help me in my life. Thank you.

hudamohamed said...

hO hO HO ho... fevret nih.. boleh jadikan lauk sampingan besok untuk pegi berkelah aka BBQ di bagan lalang.. resepi mudah memang layaaan ni.. Pandai kak sha pancing selera kami na.. hahahahh

Nur-nba said...

Salam Kak Sha.. lama tak singgah sini.. Meleleh tengok ikan cencaru panggang ni..

Happy Birthday buat anak akak.. Moga majlis berjalan lancar.. Nanti tulis entri ye..

Muhammad Noor Firdaus iskandar BIn Haji Bashah said...

assalammualaikum, is datang singgah sini, kiss2 ads yang ada jemput ke blog is yer?

Santai iskandarX

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ