ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Wednesday, June 27, 2012

Marble Bondalicious 3 Rasa Khas Buat Bonda Tersayang


Marble Bondalicious 3 Rasa 
Khas Buat Bonda Tersayang


Marble Bondalicious 3 Rasa 
Khas Buat Bonda Tersayang



BAHAN-BAHANNYA :

250 gm mentega *suhu bilik*
200 gm gula castor
280 gm tepung kek + 1 sudu teh baking powder + 1/2 sudu teh garam *AYAK BERSAMA*
4 biji telur saiz A+
100 ml susu cair
1 sudu teh vanilla

BAHAN-BAHAN LAIN :

UNTUK WARNA DAN PERISA *SILA LIHAT GAMBAR ATAS*

kuning ~ 1 sudu besar paste oren
coklat ~ 1 sudu besar serbuk koko
biru ~ 1 sudu besar perisa blue berry

CARA :

Putarkan mentega dan gula sehingga kembang.
Masukkan telur sebiji demi sebiji sehingga selesai, sambil memutar sehingga kembang.
Masukkan esen vanilla dan masukkan tepung yang telah di ayak sedikit demi sedikit sehingga habis sambil memtutar.

Bahagikan adunan kepada 3 bahagian.
dan lakukan begini :

kuning ~ 1 sudu besar paste oren
coklat ~ 1 sudu besar serbuk koko
biru ~ 1 sudu besar perisa blue berry

*LIHAT GAMBAR DI ATAS*

Kemudian lengserkan acuan bundt dengan sedikit mentega.
Masukkan tiap adunan selapis-selapis sehingga selesai.
Panaskan ketuhar dengan suhu 170'C selama 15 minit.
Masukkan adunan dan bakar selama 45-50 minit.
Angkat dan sejukkan terlebih dahulu dan hidangkan!!

TARRAA!!!

Marble Bondalicious 3 Rasa 
Khas Buat Bonda Tersayang





kek marble adalah kek yang paling bonda suka :)
buatlah apa  kek pun.. dia tak berapa suka.. dengan alasan.. dia lebih sukakan kek marble.. sebab bonda warga emas :D


Bonda tak sihat, demam.. tak ada selera nak makan.. so i buatkanlah bonda.. ;)

Marble Bondalicious 3 Rasa 
Khas Buat Bonda Tersayang



harummmm baunya youu.. masa i bakar.. Bonda sanggup tunggu tepi oven :D


panas-panas dah potong.. bonda cakap dia nak makan kek marble panas! panas!
ya gitewwww ;))


Marble Bondalicious 3 Rasa 
Khas Buat Bonda Tersayang
rasa...

Oren...
coklat...
blue berry...

waduhhh.... sedap amat si! :))



basah dan gebu aje youuu... ;)


bonda makan 2 potong BESOR.. Syukur Alhamdulillah... lega hati i youu aww :D
gedikz! ;))


Acuan Bundt baru.. dan baru hari ni di rasmikan :D


Selamat menjamu selera kawan-kawan.. i dah nak BW dah sekarang ni!
tengah freee yehaaaaaa :D :)) :))


Assalammualaikum... << jawab dalam hati pun tak pe. tak pe... ;))


Cakkk!!! tu Bonda... :D suka i makan kat rumah ni adalah kawan ajak berlumba tambah nasi hehehehe :))

TATA!!!

21 comments:

Amelia said...

Hi my dearest Sha, apa khabar? I 'kambing' over for tea break. Ada kat umah? Or you bawa kek datang pondok I kita buai kat hammock relax sambil makan kek. LOL

Pakai bikini tau... buai bawah pokok kelapa sambil relax dengar lagu Hindustan "Aap Jaisa Koi" hahahaha

Beautiful 3 colour cake, yum yum......sedappsss....... kopi satu kau2x please.

Jumpa lagi...byee....muahhzzz.....
LUV U babe!

Asyifa Mustaffa said...

Salam K.Sha,
nie kek mcm dulu2 kan....kek sepanjang zaman gitu...mmg yg paling mudah dan senang je nie...hehe...

inahar ali said...

waduh..mmg terliur giler sehh!! xleh tgk lelama nnti kempunan woo..baik larrriiiiik!

gerhana luka said...

auww! tergoda lagi dengan kek Kak Sha ni. K pasni nak buat marble bondalicious nak bagi kat Mak saya juga. Nelly tu ada iras nenek dia la Kak Sha kan...

norhanim md zain said...

As salam Sha..waduh..cantiknya colouring kek tu...gebus ja nampaknya...terbaik:))

Si Matatajam said...

Hi k.sha. Amboi sedap aih kl bleh layan kek ni. Gebussss gitu. Pos la ke Langkawi skit. Hi hi..

zuwaidah said...

hehehehe tak dpat nak bayangkan kalau dua2 pakai bikini sambil berbuai di bawah pokok kelapa. Nanti semut gigit tawwwwww.

Yeahhh memang nampak sedap sangat.

umi's cup cake said...

Salam Kak Sha sayang,
kak...acuan kita sama la...tapi entry keknya esok, buat untuk birthday anak hari ni...

AIN NAZRI said...

kita pon suka makan kek marble.. yummmyyyy tapi selalu warna pink jerk

Yatie said...

Assalamualaikum Sha yg manissss....alahai buat akak terliur je tngk kek marble bondalicious ni...akak pun suka makan kek yg panas2..pastu lawankan dngn teh o...mmng berpotong2 sekali hadapppp....asyikkkk gitewww..nak wat gaklah..he3..

Siti Nadira said...

Salam Kak...peberet bunda saya jugee....harus cobe nih...sedappnyerrrr...mesti wangi satu rumah

Rohah said...

menarik tu haaa...enak rasanye,baru je tatap kek ni..belum masuk mulut laagi...cantkk kalerrr..macam baju kurung raya...(hehe...jgn marah ye kak...)

Phong Hong said...

Kek ni cantik lah. Dia punya colour very funky!

ummiaisyah said...

cantiknya....meleleh air lior tgk kek tu....

Choco Ani said...

Assalamualaikum Shaaa Kak Ani doakan Bonda Shaa cepat sembuh ya.. Kak Ani pun tak berapa sihat.. ntry pun dok tertangguh je tu.. Kek pepanas memang nikmat sungguh kan.. Sampaikan salam Kak Ani pada Bonda Sha ya..

Choco Ani said...

Oh ya lupa nak tanya mana nak beli bekas kek tu Shaa? Kak Ani berkenan sangat

rahel said...

Salam Kak Shah...
boleh k Rahel gigit sikit kek tu?..huhu..tantik la kalernya..gue suka banget..

gerhana luka said...

Kak Sha saya dah siap buat kek ni, dah tergoda punya pasal pas maghrib terus buat. sedap makan panas2 tau tapi tak secantik marble Kak Sha. nak cari acuan sebijik yg mcm Kak Sha punya tu cantik la... berkenan sangat :))

Sari Yusa Ibrahim said...

Wow!!! Meriah sungguh kek untuk bondamu......... Kak Sha, mahu adik angkat tak????

Wattie said...

Assalamualaikum Sha,
Bukan Bonda saja yang suka, kita kat sini pun suka jugak, tambah2 kalernya yang terang macam ni....lagi happening jadinya

UmmiQusyairi said...

Salam kak sha..
Wah... nak cuba la kak.. macam senang? kak, bila dah tuang selapis selapis tu,, bahagian atas sekali tak yah lorek2 ek... sebab mcm pnah tgk kak ipar lorek2.. kita ingt nk buat bagi kat MIL.. hujung minggu ni ada kenduri.. acuan akak tu size apa yek? kalau kita pakai loyang 9 inci. Satu adunan ni cukup tak? Banyak pula tanya kita ni.. hehe

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ