ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Wednesday, October 24, 2012

Mini Pumpkin Muffin



Assalammualaikum...

dah katakan hari tu..


 lepas ni manjang resipi labu :D
 luncai tak de :))


Labu kampung sedang musim..
apa yang nak kubagaikan?

banyak dah idea... satu-satu ekk..;)

Mini Pumpkin Muffin


tersangatlah mini!

kecik momey comey... :D

besar syiling 50sen je tu tau.. awww :))

i guna acuan berlubang muffin yang paling kecil.


Dahlah comey..
lemak dan berkrim :D

Jom! masak! ;)

Pumpkin Puree


BAHAN & CARA :

1/2 biji labu *kupas kulit dan potong kecil.
air secukupnya untuk merebus.
1 sudu kecil garam.

CARA :

campurkan air dan labu *sama rap* dan campurkan garam *biarkan masin sedikit*
renehkan sehingga labu empuk dan toskan.
Masukkan di dalam pengisar atau lecek sehingga labu hancur.
Ketepikan.

Mini Pumpkin Muffin


BAHAN-BAHANNYA :


BAHAN A

1 + 1/4 cawan tepung gandum + 1 sudu kecil baking powder + 1/2 sudu teh serbuk buah pala *nutmeg* + 2 sudu besar susu tepung
**AYAK BERSAMA**

BAHAN B

1 cawan pumpkin puree *labu lecek
1/2 cawan gula kastor
1/2 cawan minyak jagung
1 biji telur


CARA :

Panaskan acuan muffin terlebih dahulu di dalam ketuhar. Suhu 200'C selama 10 minit.

Campurkan kesemua BAHAN B dan gunakan whisker putar sehingga gula hancur.
Campurkan BAHAN B ke dalam BAHAN A dan kacau sebati.

Masukkan ke dalam acuan muffin dan bakar selama 8-10 minit.
Angkat dan sejukkan terlebih dahulu.

TARAAA!!!

Mini Pumpkin Muffin


Sangat mudah dan enak!

Muai sangat.. dapat lebih dari 36 biji!


lama dah tak membaking...

harum dapur i dengan bau muffin labu.... wahh! :D


sapukan dengan jem strawberry memang sedap!

i makan berbiji-biji!

memang sedapzzz :D

promosi bukan masuk lif tekan sendiri :))


nampak tak labu putih kat belakang muffin tu??

yaa... ku catkan labu yang berlubur kat dapur tu dengan cat kapur keler putih! :))

yang tu nanti i share kat blogs hobi i... KLIK SINI


Sekian sahaja dulu.... jumpa nanti..

Assalammualaikum...

TATA!!


7 comments:

ibh_sue said...

Asslmkum Kak Sha.
Alaa..comeinya..Kecik2 ja. Macam tu kan, senang masuk mulut..Kompem tak sedar bapa bijik dah masuk mulut..Hehehehee
Selamat Hari Raya Aidiladha Kak Sha.

Shahriah Abdullah Novelis said...

Waalaikumsalam Sue cayang... selamat Aidil Adha ya dik...

Haah sekali telan je lesap! hehhee

~~zana@pb~~ said...

Geramnya akk tgk muffin ni, geram rasa nak ngap! Akk suka labu, tp kesian akk.....mkn sorang2 je:-(

Sari Yusa Ibrahim said...

labu pun ko cat, kak.. hahaha.. memang kreatiffff!!

banyaknya Kak Sha makan, tak hantar Pulai indah ponggg.. majuks!

Shahriah Abdullah Novelis said...

Kak zana cayanggg... ala kak sha pun makan sorang je.. anak2 tak reti... so bagikan jiran... ;))

Shahriah Abdullah Novelis said...

Sari mujur ko tak de.. kang dengan ngko2 akak cat muahahaaa.. yer kurang kerja tu namanya hehehe... janganlah majuk.. nanti akak hantar ehhhh... ;)

Phong Hong said...

Comel lote!

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ