ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Friday, October 19, 2012

Roti Sandwich Bai Sambal Tumis Petai Asyikkkk Giteeeww



Assalammualaikum... :)

Minta maaf tak dapat bersiaran sebab sibuk dengan urusan di luar sana tu hah!

Dalam sibuk sebelum keluar menyelesaikan segala urusan di tengah bandar sana tu... sempat juga buat sarapan pagi...

Berat dan sangat ler beraroma... *petai* baik punyer! :))


Ada pulak roti bai yang sememangnya...

terbaik dari ladang.. semestinya suci dan halal... :D

di bakar pulak dengan arang.. perghhh.... terbaik!


di beli sebaik sahaja keluar dari dapur arang...

dengan baunya yang harum....

hadoii..... hidung yang tak mancung ni ternaik-naik mengejar aroma... :D


roti bai gandum...

sangat sedap dan berserat.... sesuai untuk berdiet... makan sekeping... cukup dah..

tapi i makan 2 keping.. besor tu tau... so lupakanlah diet tu sekejap :D


i beli KLIK DI SINI


Sambal Tumis Ikan Bilis bersama Petai...

hidangan malam tadi...

masih banyak berbaki dalam kuali..

i panaskan dan mulalah idea mari! :D


potong roti bai seinci tebalnya....


ambil mentega dan sapukan di atasnya..

sapu tu bior banyak naa.. barulah best! :D

yang mana berdiet tu.. boleh gantikan dengan olive oil ya...

i diet sebenarnya.. tapi musim hujan.. banyak urusan so buh mentega.. biar bertenaga cikit...

kononnya :D



panggang di atas grill...

sehingga keperangan cenggitu ruper yaa...

kedua-dua belah tau.. barulah best..

rangup! ya giteeww :D


 Apalagi... sapukan sambal tumis di atasnya...

nampak tak petai yang banyak tu??

perghh... lepas makan jangan lupa kunyah chewing gum!

kang nak bercakap harum benor baunya... ;)


ambil sekeping lagi roti dan tangkupkan dua... :)


potong dua.... ya gitewww...


Bismillah...... :)

nampak tak petai tu??? ;))


Sambal Tumis Ikan Bilis Petai..

saki baki jangan di buang yaa.... buat macam ni... memang sedap!


sesuai untuk sarapan pagi, minum petang dan supper...

terbaik!!


mengenyangkan... Alhamdulillah... 

sekadar berkongsi idea...

:)



Sekian jumpa lagi..

Jaga diri.. selamat bersantai hujung minggu yaa...

Assalammualaikum..

TATA!!

9 comments:

Subhie Arun said...

wow sedapnya....!!

Shahriah Abdullah Novelis said...

Tq Subhie... simple and deli!!! :))

Qasey Honey said...

slm winduuu Kak Sha cygg...

sedapnya kak time2 hujan ni layan roti sambal camtu...mau bleh dihabiskan sbuku tu...

Mat Gebu said...

Ohhh heaven......tu je yang mampu komen...tak bley nak kata apa..nak pengsann sudahhh...

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam Windu juga QH cayangg...... akak dua buku sekali hadapzzz heehhe

Shahriah Abdullah Novelis said...

TSCMG pengsan atas bantal nah! hehehehe

Anonymous said...

This is what I have been searching in quite a few web pages and I ultimately identified it right here. Wonderful post. I am so impressed. Could under no circumstances imagine of these a point is attainable with it…I imagine you have a excellent information in particular while dealings with these kinds of topics.

Chinta Safia said...

tengok kak sha wat sambal bilis, terliur saya terus tengah hari saya pon masak sambal petai bersama udang

~azillakhalison~ said...

aduh terliur bab bab petai ni..peberet sepanjang zaman..heheha.lamenye xjengok sini...bz dengan persiapan kawen sendiri kak...smga akak ceria2 selalu.mkn tu ingt2 org sini hehehe..muah2

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ