ADD BY NUFFNANG

SHASHA SUKA AWAK JUGA!

Saturday, April 14, 2012

Maggie Kari Hijau


Assalammualaikum.. dan salam sejahtera...

Siapa dulu masa kecik-kecik mak dia kata tak boleh makan maggie nanti belajar bengap! Angkat tangan! Wahhh... ramainya.... siapa yang cikgu dia kata Maggie tak bagus kalau makan maggie nanti otak sengal.. periksa dapat nombor corot! Angkat kaki dan tangan! Wahhh.... lagi ramai laa... Muahahaa.a.. 

yer ni cerita sikit ni ekk.. dulu i pun sama jugak ler... nak makan maggie tu bila bawak balik dari kedai tu kan kan.. nak kena sorok dalam baju okeh! korang ada?? muahaha... dah tu nak masak kena tunggu Bonda i pergi kerja.. baru boleh masak... nak nak bila tiba bulan puasa.. perghhhhh.... batal puasa tu memang pasal teringin nak makan maggie ler tu hahahhaa... adoyaii.....



Hah! masa kat asrama dulu pun i suka sangat makan maggie.. Bonda bagi duit sekolah ku borongkan maggie... Bengap tak sha???? Hepp! mana ada.. boleh tahan taklah corot sangat hahahhaa... dan yang paling corot tu tak sukakan maggie.. tu laa siapa suruh tak makan maggie kan kan... hah! ni nak cerita kisah benar ni ekk.. dengan makan maggie secara sembunyi-sembunyi tu.. dapat jugak masuk TV muaahhahaa.. so sekarang siapa nak masuk tv silalah makan maggie bermula dari sekarang! yer sekarang.. tapi tunggu ni i nak share resipe Maggie di kala i kesepian sesorang mencari idea bila nak menulis manuskrip i tu ekk.. kerana maggie idea i perghhh.. macam air sungai YoUuu... dah tu jerk nak bagi tahu...

Maggie Kari Hijau

Bahan-bahannya :


Beli kat kedai maggie kari *tak perlu sorok dah sekarang ni... hehehe...

Untuk satu pek maggie.. anda memerlukan :

3 ulas bawang putih *hiris
2 batang lada hijau *hiris
2 batang daun sadri *potong 2 cm *kasar
telur goreng jika suka. *tak suka sudah..

CARA :


Memula sekali tu.. didihkan air sehingga benar-benar menggelegak.
Baru masukkan lada hijau dan bawang putih.
Masukkan perencah maggie dan renehkan sekejap.
Masukkan mee maggie, jangan lama sangat, terus angkat!

TARRAA!!!!

Maggie Kari Hijau


SlurrppppssSSS.....


Inilah yang paling ringkas.. bila dah kekeringan idea nak menaip manuskrip.....:))) 
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Apa tuuUUuu???
:
:
:
Tunggu esok yaa.. tak sempat nak edit gambar.. *Wink...
:
:
:
TATA!!

11 comments:

Amie said...

Selamat malam Shahriah,
cerita pasal maggie tu... ha ha hahh memang itulah makanan utama kami waktu duduk di asrama dari sekolah menengah sampai masuk u, sampai kawan kata rambut kita gugur gara-gara makan maggie yang banyak ajinomotonya tu..., maggie jugalah sebenarnya yang menyelamatkan kami dari kebulur sebelum dapat duit biasiswa pinjaman... maklum waktu belajar dulu nak selalu minta mak bapak kat kampung yang noreh getah, malu... tahu hidup susah. Memang banyak kenangan bersama maggie! Pernah juga beli sorok-sorok, rendam dalam air, bila nak makan, tunggu takde orang di rumah, punyalah maggie kembang semangkuk kering kontang tak berair...
Selamat menulis Shah...moga idea yang datang seenak maggie!

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam kak Amie cayanggg... hahhaa.. yer laa.. betul tu kalau nak di ceritakan pasal maggie agaknya nak kena masak 1000 maggie punya resipe cerita pun tak sudah kan.. kan.. tu belum lagi maggie curah dengan air sejok dalam peket tu jugak.... pegang dengan tangan sambil membaca... dah kembang ehh.. baru makan.. gara2 takut nak masak maggie guna dapur bonda baunya sekampung! hahhaa... adoii aii.. tq so much kak..:)) muahhh

dapurCikWan said...

megi plak dah... =) tu yang last skali apa tuuuuu??? macam pear..cepat update k.sha!! heheh

Shahriah Abdullah Novelis said...

Cik Wan dah tu maggie aje yang kalau di masak tak perlu lap dapur muahaha.... yezza tu buah pear... tunggu esok laa pulak sabo hehhehe.... western gituh!

Balqis Nazid said...

balQis datang ni...

Masa kecik2 dulu tak mampo nak beli magi, mahal.. lagipun kalau makan tak cukup nak bagi2 adik2..

Bila dah besar ada duit, saya memang suka sangat megi ni..

Tapi dah 6 bulan ni saya dah stop, tak tau napa.. tapi kalau incik suami yang masak ngendeng juga...ngada2 kan namanya ha..ha...

Bicara Kak Noor said...

aduiii Sha buat bagi akak terliur ni dah lama sebenarnya tk makan maggi berbulan2 agaknya,anak2 pun akak bersekat skrg ni seminggu sekali boleh lah,sbb mama nya rajin masakkkkkkkk hahaaa tkyah makan maggi lagi tpi dah tengok ni na kena korek maggi lah kit abuat maggi cili trafic light haha

~~zana@pb~~ said...

Salam kenal Shariah.....eh...dah lama kenal, org popular katakan.
Sebenarnya kan, akk jarang mkn maggi mungkin sb terikut2 emak yg tak mkn maggi. Bila dah lawin, hubby dgn anak suka maggi. Ckp la apa pun, tak jln...

~~zana@pb~~ said...

Assalammualaikum, salam kenal Shariah....akk dah lama kenal awak.....hehe..
Maggi ni bukan kegemaran saya dr kecik sb emak pun x suka maggi. Bila dah brsuami, barulah ada stok maggi...itupun utk anak n hubby. Tak dpt nk halang dah....cuma jgn kerap sgt mkn.

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam Balqis cayanggg.... yer laa dulu magi mahal mana kita mampu nak makan selalu kan kan.... tapi sekarang ni magi lah makanan paling murah *bila dah kerja* hehhee... akak jarang jugak makan magi bila malas nak bakar roti memalam tu.. hehhee... seminggu sekali boleh ler kot hehee.. tq Balqis muahh

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam Kak noor yer laa anak2 kat rumah ni pun sha sekat makan maggie.. kalau sha masak semua tepuk tangan macam nak rak hehehe... penangan maggie kan kan...

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam kenal kak Zana tq sudi add sha yaa.. sha dah add akak dah muahhh.. yer laa magie jangan selalu makan nanti bengap hahaa... muahhhh

CLICK HERE FOR MORE ADVERTISING TQ